TÁMOP 3.1.4-12/2-2012-0742


Nyelvi témahetek

Az idegen nyelvek megszerettetése, a nyelvi ismeretek bővítése érdekében minden megvalósítási helyszínen megrendezésre kerültek a nyelvi témahetek, amelyeket részvétellel valósítottunk meg. A diákok kiselőadásokkal készültek ezekre a témahetekre, több alkalommal vendégelőadók gazdagították a programot.

A nyelvi témaheteken az angol, a német, a latin, az orosz és a francia nyelveket és a nyelvekhez kapcsolódó kultúrtörténeti dolgokat ismerhették meg a tanulók.

Ózdi József Attila Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium

A székhely intézményben 2014. február 10-14. között kerül megrendezésre az első nyelvi témahét amelyet az idegen nyelvi munkaközösség tagjai

Február 10-11. angol nyelv

Téma:  Az angol kultúra

Február 10. hétfő                   1. nap

Délelőtt:          A kijelölt osztályokban a tanulók a tanítási órákon az angol kultúrával kapcsolatos kiselőadásokat (prezentációkat) tartanak magyarul. A prezentációk témája a lehetőségek szerint kapcsolódhat az aktuális tananyaghoz vagy el is térhet attól.

A harmadik és a negyedik óra 5 perccel rövidített, ezért a harmadik óra utáni szünetben nyelvi vetélkedőre kerül sor az osztályok között, illetve lehetőség van közös zenélésre is.

Az aulában az előzőleg meghirdetett pályázatokra beérkezett pályaművekből kiállítást rendezünk.

A következő pályázatokat hirdettük meg:     -rajzverseny népviseletekről

                                                                       -makettkészítés nevezetes épületekről

                                                                       -dalfordítás magyarról angolra

A pályázati munkák leadási határideje:        február 6.

Délután:          1/2 3-tól: egyéni angol nyelvi vetélkedő (felelős:    Maizer Ágnes)

Február 11. kedd                    2. nap

Délelőtt: A kijelölt osztályokban a tanulók a tanítási órákon az angol kultúrával kapcsolatos kiselőadásokat (prezentációkat) tartanak magyarul. A prezentációk témája a lehetőségek szerint kapcsolódhat az aktuális tananyaghoz vagy el is térhet attól.

A harmadik és a negyedik óra 5 perccel rövidített, ezért a harmadik óra utáni szünetben nyelvi vetélkedőre kerül sor az osztályok között, illetve lehetőség van közös zenélésre is.

Délután 1/2 3-tól.:      filmvetítés feladatokkal (felelős:       Puchreinerné Faragó Judit)  

                                   karaoke verseny (felelős:       Lőkös Judit)

 

Február 12. szerda                 3. nap

Német nyelv                          

Téma: A német kultúra

Orosz nyelv

Téma: Az orosz kultúra

Délelőtt: A kijelölt osztályokban a tanulók a tanítási órákon a német illetve az orosz kultúrával kapcsolatos kiselőadásokat (prezentációkat) tartanak magyarul. A prezentációk témája a lehetőségek szerint kapcsolódhat az aktuális tananyaghoz vagy el is térhet attól.

A harmadik és a negyedik óra 5 perccel rövidített, ezért a harmadik óra utáni szünetben nyelvi vetélkedőre kerül sor az osztályok között, illetve lehetőség van közös zenélésre is.

Előzőleg meghirdetett pályázatok:      rajzverseny népviseletekről

                                                           makettkészítés nevezetes épületekről

                                                           prezentációkészítés egy német tartomány kulturális jellemzőiről

A pályázati munkák leadási határideje:        február 6.

 

Délután:          egyéni vetélkedő magyar nyelven az orosz kultúra kijelölt területével kapcsolatban

Február 13. csütörtök            4. nap

Német nyelv: ua. mint február 12-én

Latin nyelv

Téma: A latin kultúra

Délelőtt :         A kijelölt osztályokban a tanulók a tanítási órákon a német illetve a latin kultúrával kapcsolatos kiselőadásokat (prezentációkat) tartanak magyarul. A prezentációk témája a lehetőségek szerint kapcsolódhat az aktuális tananyaghoz vagy el is térhet attól.

A harmadik és a negyedik óra 5 perccel rövidített, ezért a harmadik óra utáni szünetben nyelvi vetélkedőre kerül sor az osztályok között, illetve lehetőség van közös zenélésre is.

Latin nyelvből a szaktanár (Restás Attila) előre kiadott feladatokat, melyek beadási határideje: február 13.

Délután1/2 3-tól:        Csapatverseny (3 fős csapatok jelentkezését várjuk)

Február 14. péntek                5. nap

Közös nyelvi nap

Délelőtt:          Bozzay Réka a Debreceni Egyetemről bemutató holland órát tart az érdeklődő tanulók  számára

-kihirdetjük a versenyek nyerteseit és helyezettjeit

-jutalmazzuk a legjobb osztályokat


 

A latin nyelvi feladatok ide kattintva letölthetőek.

 

BOLYAI FARKAS SZAKKÉPZŐ TAGISKOLA

 

A Bolyai Farkas Szakképző Tagiskolában - a Petőfi úton található épületben - 2014. március 24-28-a között tartottak nyelvi hetet.

Az Innovatív iskolák c. pályázat keretén belül lehetősége volt tagiskolánk Petőfi úti intézményegységének 2014 tavaszán egy Nyelvi Hét megrendezésére. A nyelvtanárok, közöttük jó magam is, lelkesen láttunk neki a szervezési feladatoknak. Az alapkoncepciónk az volt, hogy a diákjaink angol és német nyelvből egyaránt, a hét során nap mint nap játékos vetélkedők formájában összeállított  érdekes feladatokon keresztül fejleszthessék idegen nyelvi ismereteiket. Korábban még nem volt nálunk hasonló jellegű és volumenű rendezvénysorozat, tehát kíváncsian vártuk a fogadtatást.

Mivel az angolos diákok jóval többen vannak, mint a németesek az iskola két különböző helyiségében zajlottak a programok a hét folyamán. Szerencsére rendelkezünk egy rendezvényteremmel, ahol az angolosok is elfértek. A németesek számára elég volt egy interaktív táblával felszerelt nagyobb előadóterem.

Az órarendet oly módon módosítottuk a hétre, hogy minden nap rendelkezésre állt egy 30 perces időintervallum, 9: 30-10 óráig a nyelvi blokk lebonyolítására. Ez nem okozott a normál tanítási óráknál problémát, minden szaktanár kolléga megtarthatta az óráit.

A továbbiakban a német nyelvi programokat foglalnám össze, hisz ez az én szakterületem, és ennek voltam az egyik főszervezője.

A Nyelvi Hét programjai németes csoportok számára

  1. nap: (március 24.- hétfő)
  • első feladat: Híres német személyiségek felismerése kivetített képek alapján- Wer ist das?
  • második feladat: Keresztrejtvényfejtés- A család tagjai
  • Házi feladat: Feladatlap megoldása a német tartományokról, tartományi fővárosok, címerek hozzárendelése – aktív csoportmunkát igényelt
  1. nap: (március 25.- kedd)
  • első feladat: Ki mit csinált, mit alkotott/ fedezett fel?- Wer hat was gemacht?  Híres személyiségeket és találmányaik/ alkotásaik, stb… összepárosítása — tablókészítés az eredményről
  • második feladat: Keresztrejtvényfejtés - Mit eszünk reggelire?-Was gibt’s zum Frühstück?
  1. nap: ( március 26.- szerda)
  • első feladat: Berlin nevezetességei ( die Sehenswürdigkeiten von Berlin ) - Képek hozzárendelése a nevezetességeket bemutató szövegekhez -Zuordnungsaufgabe
  • második feladat: rejtvény, betűk halmazából megtalálni a szavakat, majd csoportosítani – Intézmények, üzletek….. egy városban - Öffentiche Gebäude in der Stadt
  1.  nap: (március 27.-csütörtök)
  • Útifilm megtekintése Németországról (Reiseland Deutschland) – A film alapján összeállított teszt megoldása
  1. nap: (március 28:-péntek)
  • Gasztronómiai Nap- Tag der deutschen Gastronomie – német receptek alapján süteménykészítések sora a menzán.  (Ez persze nemcsak 30 percben, hanem az aznapi német órákon az aktuális osztályokkal.) 
  • utolsó feladat 11-11.30 óráig: zenei feladat, zenehallgatás- dalszöveg kiegészítése (Lückentext), és a refrén sorainak sorrendberakása (vom Sätzensalat die richtige Reihenfolge zusammenstellen)
  •  Zárás: Eredményhirdetés, oklevelek kiosztása

 

Összegzés:

A csoportok kialakításánál törekedtünk arra, hogy vegyes csapatok legyenek, mert így az évfolyamonként eltérő tudásszint nem jelentett előnyt vagy hátrányt. Ennek a pozitív hozadéka lett még az is, hogy javult a kooperatív szellem, a tagok aktívan együttműködtek és sokat tanultak egymástól. Egész héten látszott mindenkin a lelkesedés, a küzdeni akarás a pontokért folyó versenyben. A legmegnyugtatóbb visszajelzés számunkra az  ún. elégedettségi kérdőívekből tükröződő pozitív visszhang volt. Reméljük jövőre újra lesz lehetőségünk megrendezni a Nyelvi hetet.

 

 

A Nyelvi Hét programjai angolos csoportok számára

1.nap: (március 24.- hétfő)

  • első feladat: Dalszöveg kiegészítése Bob Marley: Don’t Worry, Be Happy
  • második feladat: Keresztrejtvényfejtés

2.nap: (március 25.- kedd)

  • első feladat: Dalszöveg kiegészítése Avicii: Brother/ Sister
  • második feladat: Angol kvíz
  • harmadik feladat: Keresztrejtvényfejtés

3.nap: ( március 26.- szerda)

  • első feladat: Dalszöveg kiegészítése Gotye: Somebody I Used To Know
  • második feladat: Angol kvíz Londonról
  • harmadik feladat: Keresztrejtvényfejtés

4. nap: (március 27.-csütörtök)

  • A Madagaszkár című film első 20 percének megtekintése. A film alapján összeállított teszt megoldása

5.nap: (március 28:-péntek)

  • Gasztronómiai Nap. Angol tea készítése és egyszerű angol reggeli kóstolgatása, közben zenehallgatás. (Ez persze nemcsak 30 percben, hanem az aznapi angol órákon az aktuális osztályokkal.) 
  • Zárás: Eredményhirdetés, oklevelek kiosztása

 

Összegzés:

A feladatok összeállításánál törekedtünk arra, hogy a diákok képességeinek megfelelő feladatokat válasszunk. Elsősorban dalszöveget és játékos keresztrejtvényeket oldottak meg a tanulók. Csoportmunkában dolgoztak, a csoport tagjai egyaránt igyekeztek kivenni a részüket a munkában. Az egész hét folyamán látszott rajtuk, hogy nagy kedvvel végzik a feladatokat.  Reméljük jövőre is lehetőséget kapunk Nyelvi hét megrendezésére.

A Bolyai Farkas Szakképző Tagiskolában - a Bolyki főúton található épületben - 2014. május 7-11-e között tartottak nyelvi hetet.

Az Innovatív iskolák c. pályázat keretén belül lehetősége volt tagiskolánk Bolyki főúti intézményegységének 2014 tavaszán egy Nyelvi hét megrendezésére. A nyelvtanárok, közöttük jó magam is, lelkesen láttunk neki a szervezési feladatoknak. Az alapkoncepciónk az volt, hogy a diákjaink angol és német nyelvből egyaránt, a hét során minél változatosabb feladatokban mérjék össze tudásukat és szerezzenek ismereteket a célnyelvi országokról. Korábban még nem volt nálunk hasonló jellegű és volumenű rendezvénysorozat, tehát kíváncsian vártuk a fogadtatást.

Az angol és német nyelvű rendezvények a plakátkészítés kivételével egy helyszínen (iskolánk rendezvény termében) párhuzamosan zajlottak.

 

Az idegen nyelvi hét programja

 

2014. április 7.

11.30 Ünnepélyes megnyitó

Beszédet mondott Katona Tiborné angol nyelvtanár

Jelen voltak iskolánk nyelvtanárai és Alabán Péter tagintézmény vezető helyettes

A beszéd után egy angol ének (Adele: Someone like you) Váradi Evelin 11. osztályos szakközépiskolai tanuló előadásában hangzott el és egy német vers németül és magyarul, (Goethe: Mailied) Suha Enikő és Máté Sándor György 9. osztályos szakközépiskolai tanulók szavalatában.

12 – 14 óráig Angol és német nyelvű fordítóverseny került lebonyolításra.

2014. április 9

12. 30 – 14 óráig Ország ismereti vetélkedő, csapatverseny zajlott.

2014. április 10

A 11. osztályos, vendéglős szakmát tanuló diákok maffint sütöttek, eredeti angol receptek alapján a másnapi zárásra.

2014. április 11.

8 óra Eredményhirdetés, zárás, oklevelek kiosztása

A nyelvi hát zárásán értékeltük a tanulók munkáját, mindenki megkapta a megérdemelt jutalmát. A részt vevőknek maffinnal kedveskedtünk.  A rendezvényt egy angol dal (James Arthur: Impossible) Váradi  Evelin 11. osztályos tanuló előadásában és egy németül és magyarul elhangzó vers zárta. Mivel a zárás a költészet napjára esett egy József Attila verset választottunk. (József Attila: Születésnapomra) A verset Suha Enikő szavalta németül és magyarul Lukács Evelin tolmácsolta. Mindketten 9. osztályos szakközépiskolai tanulók.

 

Az idegen nyelvi hetet megelőző héten már az osztályokkal közösen plakátot készítettünk a célnyelvi országokról, melyekkel iskolánk különböző helyszíneit díszítettük, illetve a legszebben sikerült munkákból kiállítást rendeztünk iskolánk rendezvénytermében. A plakátok készítését gyűjtőmunka előzte meg, hiszen a tanulók képeket gyűjtöttek a célnyelvi országokról az internetet segítségül hívásával. A legszebb plakátokat készítő osztályokat a tortával jutalmaztuk.

Egész héten filmvetítéseket tartottunk, azzal a céllal, hogy a tanulókhoz megpróbáljuk vizuálisan is közelebb hozni a célnyelvi országok kultúráját. A szakközépiskolai tanulók részére a német nyelvet tanuló csoportoknak Németországról vetítettünk filmet, az angol nyelvi csoportnak Angliáról. A szakiskola német nyelvet tanuló csoportjainak Bécsről vetítettünk filmet, mert úgy gondoltuk, hogy a német nyelvterület városai közül talán ez állhat a legközelebb a tanulókhoz. A diákok kérdéseket kaptak a filmekhez, melyeket előzetesen megbeszéltünk. A filmvetítések alatt több alkalommal meg kellett állni, mert az egyes városok kapcsán gyakran merültek fel kérdések. Pl. Berlini fal.

 

Összegzés:

Az osztályok változatos keretek között, a tanult idegen nyelven ismerkedtek a célnyelvi ország kultúrájával, történelmével.

Az ország ismereti csapatversenyhez a csapatok osztályonként önkéntes alapon szerveződtek. Mindennek az lett a pozitív hozadéka, hogy erősödött a kooperatív szellem, hiszen a tagok aktívan együttműködtek, és sokat tanultak egymástól. Egész héten látszott mindenkin a lelkesedés. Reméljük a diákok kívánságának eleget téve jövőre újra lesz lehetőségünk megrendezni a Nyelvi hetet.


 

PUTNOKI GOMBA LEVENTE GIMNÁZIUM

 

  1. nap:         Az európai nyelvek sokszínűsége

Időpont: 2014. október 14. (kedd) 6. órában az aulában Gyné,UHE;MVA,Bné,BG, BM

Résztvevők: ll.b(30fő)a,n;12.a (angol,né,o)(21fő); 12.b franciások(5fő);

10.a Ráky Viktória; Pogány Fanni

Program: a felhívásra készített tablókból kiállítás rendezése;l-l vers előadása a négy idegen nyelven;l-l dal eléneklése a négy idegen nyelven

  1. nap:Nyelvi teszt. Fordítási verseny angol és német nyelvből két-két kategóriában Időpont: 2014. október 15. (szerda) Teszt a nyelvi órákon; fordítási verseny 13.30-tól Résztvevők:Angol I. kat.: 10.b; ll.b ( fő)MVA

Angol II. kat.:10.a;12.a;12.b; UHE Német l.kat.:10.b(llfő)llbk(4fő)Gyné Német ll.kat.:llbh( 2 fő);12.bkh(5fő); 13.a (lfő)Gyné Nyelvi órákon teszt kitöltése: német: 2.órában 10.b (llfő);6.órában 10.c(16fő)Gyné

angol: 3.órábanl0.a(16fő); 3.órábanl0.b( 12fő)UHE; MVA

  1. nap:Négy nyelv dalokban

Időpont: 2014.október 16. csütörtök) nyelvi órákon 5.;6.;7. órában Résztvevők: 9.a 5. órában (orosz)(német);(30fő)Szné,Gyné, BM 10.a 6.óra (angol) (15fő)MVA 10.c 6.óra(angol)(10fő)-UHE

Program: A felhívás szerint a diákok bemutatják kedvenc dalaikat;(rövid tartalom; lefordítanak l-l versszakot; megtanítják a többiekkel)

  1. nap: Irodalmi művekből részletek olvasása 4 nyelven

Időpont: 2014. október 17. (péntek)2. órában a német szaktanteremben

Résztvevők: 12.a; 1.órában (orosz,angol,né) 12.a tantermében (21 fő);2. órábanl2.b;13.a angol,né,francia)(30+15 fő) UHE;MVA;BG;Bné;Gyné, BM

Program: a négy nyelven váltakozva felolvasás irodalmi művekből

  1. nap: Filmvetítés (angol, német,francia és orosz nyelvű); a filmekhez kapcsolódó TOTÓ Időpont: 2014.október 18. (szombat) 1.2.3. órában

Résztvevők: 10. 11. 12. 13. évfolyam UHE;MVA;Gyné;BG;Bné, BM

 

   

 

Ózdi József Attila Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium

2015. február 16-20-a között került megrendezésre a következő nyelvi hét intézményünkben. A nyelvi hét témája: NEMZETEK SPORTJA – SPORTOLÓ NEMZETEK

A nyelvi hét programja:

                                        2015. február 16.

                                        (2. óra) 08.55 h:     Rendhagyó latin óra        (tartja: Restás Attila)

                                        (3. óra) 09.50 h:     Olasz óra kezdőknek       (tartja: Maizer Ágnes)

 

                                        2015. február 17.

                                        10.00 – 11.30 h:    A Langwest nyelviskola tájékoztatója angol és német BME nyelvvizsgáról.

                                      Szóbeli próbanyelvvizsga angol nyelvből.

 

            13.30 h:     A Hueber Tankönyvkiadó könyvbemutatója és szakmai fóruma a városban oktató általános és középiskolai tanároknak.

 

2015. február 18.

(3. óra) 09.50 h:     Rendhagyó orosz óra       (tartja: Pribék Csabáné)

                              Online kapcsolat létesítése külföldön tanuló diákjainkkal.

                              Külföldön tanuló diákjaink PPS bemutatója.

            09.50 h:     Dr. Harsányi Mihály az egri német tanszék vezetője tart előadást a német jövevényszavakról és bemutatja az egri német tanszéket.

 

(4. óra) 10.45 h:     Diákjaink élménybeszámolója londoni utazásukról.

 

2015. február 19.

(2. óra) 08.55 h:     Sports in the UK and the USA – 10.B-s diákok PPS-s előadása

            10.30 h:     A DEXAM nyelvvizsgaközpont munkatársainak tájékoztatója és próbanyelvvizsga angol nyelvből

 

Filmvetítés a tornateremben!

 

2015. február 20.

              (2. óra) 08.55 h:     Rendhagyó német óra (tartja: Simon Gábor, iskolánk egykori tanulója)

(3. óra) 09.50 h:     Hollandia, a vizek országa

                              (tartja: Dr. Bozzay Réka, iskolánk egykori tanulója)

Filmvetítés a tornateremben!

Este:                      Nemzetközi diszkó és karaoke

 

 

Nyelvi témahét a Gomba Levente Gimnáziumban

  1. és 2. nap:

A program neve: Anglia, Oroszország, Németország képekben, filmeken

Időpont: 2015.09.21-22.

A programok részletes leírása:

A diákok Angliát, Németországot ill. Oroszországot bemutató filmeket tekintettek meg.

A filmvetítéseken a  két nap folyamán  7 nyelvi csoportban 10. 11. és 12. évfolyam  tanulói vettek részt. Valamennyi film rövid ismeretterjesztő, az adott országot vagy várost bemutató összeállítás volt. A filmek levetítése után megbeszéltük a látottakat, kiegészítettük a korábban tanultakkal. Néhányan képeket hoztak, amelyek egy-egy város nevezetességeit mutatták be.

Végül mindhárom ( Anglia, Németország, Oroszország) országhoz kapcsolódó országismereti TOTO-t töltöttek ki a diákok.

  1. nap  vetített filmek:

angol nyelvű film: Introduction to Britan

német nyelvű film: Reiseland Deutschland- Vielfalt im Herzen Europas

orosz nyelvű film:Utazások Szentpétervárra

  1. nap vetített filmek:

angol nyelvű film: Top 10 attractions of London

német nyelvű film: Insidertipps für Berlin

 

 A TOTO-kat a beszámolóhoz mellékeltük. ( 1-1 eredeti és 1-1 kitöltött példány)

 

A két nap programjának előkészítésére és lebonyolítására felhasznált idő részletezve

  • A filmek kiválasztása: 2 óra
  • A filmek előkészítése (előzetesen megnézése):2 óra
  • A TOTO összeállítása: 1 óra
  • A program lebonyolítása, a film megtekintése: 7 óra ( 7 csoportban)
  • A TOTO megíratása: 2 óra
  • A TOTO javítása: 2 óra

A programban résztvevő diákok nevét jelenléti íven rögzítettük. A program alatt fotók készültek, amelyeket a beszámolóhoz mellékelve csatoltuk.

 

3.nap:

A program neve: Anglia, Németország híres szülöttei

Időpont: 2015.09.23.

A program részletes leírása:

Mind angol mind pedig német nyelvi csoportokban felkértünk diákokat, hogy mutassanak be társaiknak híres embereket- színészeket, írókat, költőket, tudósokat-.

A diákok nagy lelkesedéssel készültek előadásaikra, tanáraik segítségét is igénybe vették, ill. kikérték véleményüket. A bemutatók is igen nagy sikert arattak. Jól előkészített, felépített  érdekes bemutatókat láthattunk.

A diákok az általuk készített prezentációkat 3 ill. 2 nyelvi csoportban mutatták be.

A bemutatók után beszélgettek a látottakról, hallottakról.

Angol nyelvi csoportban bemutatott prezentációk: William Shakespeare, Charles Dickens,

és Hugh Grant életét mutatták be.

Német nyelvi csoportban bemutatott prezentációk: Johann Wolfgang Goethe ill. Albert Einstein életét mutatták be.

A prezentációkat digitális formában a beszámolóhoz mellékeltük.

A program előkészítésére és lebonyolítására felhasznált idő részletezve:

  •  A diákok kiválasztása, a prezentáció témájának megbeszélése: 1 óra
  • A diákok konkrét javaslatainak megvitatása, tanácsadás: 3 óra
  • A prezentációk bemutatása, a program lebonyolítása: 4 óra

 

A programban résztvevő diákok nevét jelenléti íven rögzítettük. A program alatt fotók készültek, amelyeket a beszámolóhoz mellékelve csatoltuk.

 

4.nap:

A program neve: Versek  négy nyelven (angol, német, francia, orosz)

Időpont: 2015.09.24.

A program részletes leírása:

A diákok tanáraik segítségével kiválasztott verseket olvastak fel társaiknak négy nyelven ( angolul, németül, franciául és oroszul).

A program lebonyolítására az iskola aulájában került sor. A tervezettnél többen szerettek volna részt venni a programban, ezért felkértük a francia szakos kolléganőt –Békei Gabriella tanárnőt és az orosz szakos kolléganőt Berhésné Mérész Ágnes tanárnőt segítsenek a program megszervezésében és lebonyolításában.

A diákok a különböző nyelveken felváltva olvasták fel a verseket, il. egy-egy próza részletét.

Az idegen nyelvű felolvasás után egy-egy műnek a fordítása is elhangzott ill. magyarul összefoglalták a hallottakat a diákok.

A program során elhangzott művek:

Német versek:

  • Rainer Maria Rilke: Herbsttag
  • Johann Wolfgang Goethe: Wanderers Nachtlied
  • Tóth Árpád fordítása: Vándor éji dala
  • Joseph von Eichendorf: Mondnacht

Angol versek:

  • Daffodils by William Wordswort
  • Remember by Christina Rossetti
  • Sonnet 18 by William Shakespeare

Francia versek, próza részletek:

  • Albert Camus: L’ étranger
  • Lallemand, Marc: Cour pur
  • Paul Verlaine: Chanson d’automne

Orosz  mese részlet:

  • Kopnyej Ivanovics Csukovszkij: Ajbolit

A program előkészítésére és lebonyolítására felhasznált idő részletezve:

  • A művek kiválasztása:2 óra
  • A segítő kollégákkal való egyeztetés: 1 óra
  • A  művek begyakorlása a diákokkal: 3 óra
  • A program lebonyolítása: 2 óra

A verseket, próza részleteket a beszámolóhoz mellékeltük.

A programban résztvevő diákok nevét jelenléti íven rögzítettük. A program alatt fotók készültek, amelyeket a beszámolóhoz mellékelve csatoltuk.

 

5. nap:

A program neve: Idegen országok, idegen ízek

Időpont: 2015.09.25.

A program részletes leírása:

 

Előzetesen felhívást intéztünk a tanuló ifjúsághoz, amelyben arra kértük a diákokat, hogy készítsenek színes tablókat, amelyeken megjelennek Anglia, Németország, Oroszország, Franciaország konyhaművészete, gasztronómiája. Fontos elem volt, hogy a tablókon a feliratok, esetleges szövegek az adott ország nyelvén jelenjenek meg.

Kértük továbbá a tanulókat, hogy egy-egy finomságot készítsenek is el, amivel majd a tablókból készült kiállítás megnyitóján megvendégelhetik társaikat.

 

A beérkezett munkákból néhány diák segítségével a Gimnázium aulájában a programban részt vevő kollégákkal ( Gyalai Bálintné, Molnárné Varga Anita , Ullagáné Heghi Enikő, és Bánszky Miklós) kiállítást rendeztünk. Segítő kollégák: Berhésné Mérész Ágnes, Békei Gabriella, Vitkóné Szaniszló Krisztina.

A legtöbb pályamű megfelelt a kiírásnak, voltak azonban a kiírástól eltérő munkák is. ( A feliratok, receptek, étlapok nem az adott ország nyelvén jelentek meg)

A kiállítás megnyitóján az elkészített finomságokat egy-egy asztalon feltálalták a diákok. Egy kiállítóhelyen angol és német nyelvű szakácskönyveket is bemutattunk. A megnyitó alkalmával egy-egy standnál a diákok az általuk kiválasztott finomságot bemutatták, kedvet csinálva a kóstoláshoz. A francia standon igen „illatozó” sajtkülönlegességek várták az ínyenceket!

A kiállítás megnyitója egyben záró rendezvénye volt a nyelvi hétnek és ekkor került sor azon diákok jutalmazására is, akik nagyon aktívan vettek részt a hét folyamán a különböző programokon.

Végül a legnagyobb sikert az aratta, hogy mindenki megkóstolhatta a sok finomságot.

Az elhangzott, bemutatott specialitások receptjeit ill. az orosz és francia stand bemutatásáról szóló anyagot a beszámolóhoz mellékeltük.

 

A program előkészítésére és lebonyolítására felhasznált idő részletezve:

  • Felhívás  elkészítése, a diákokkal annak ismertetése: 0,5 óra
  • Kiállítás rendezése: 2,5 óra
  • Műsor előkészítése (specialitások kiválasztása, receptek felkutatása, segítő kollégákkal kapcsolattartás, műsor betanítása, gyakorlása: 4 óra
  • Program lebonyolítása: 1 óra

A programban résztvevő diákok nevét jelenléti íven rögzítettük. A program alatt fotók készültek, amelyeket a beszámolóhoz mellékelve csatoljuk.