TÁMOP 3.1.4-12/2-2012-0742

Sportkirándulások

A sportkirándulásokon résztvevő tanulók magyarországi helyszíneken megszervezett programokon vettek részt. A túrázás mellett a diákok megismerkedtek a térség jellemzőivel, a terület sportos vonatkozásaival is.

Aggteleki kiránduláson jártak a Gomba Levente Gimnázium tanulói

Az aggteleki kirándulást és barlangtúrát a kirándulást megelőző héten hirdettük meg a tanulóknak. Nagyon nagy volt az érdeklődés, 60 gyerek jelezte, hogy szeretne jönni. 40 főt kellett kiválasztanunk. A választás elsődleges szempontja az volt, hogy aki még nem vett részt pályázatos kiránduláson, mehessen Aggtelekre.

39 tanuló és két felnőtt kísérő tanár, Pálovics-Papp Gabriella és Molnárné Varga Anita kirándult ezen a napon. 2015. június 01-jén 8 órakor indultunk. A Gomba Levente Gimnázium udvarán volt a gyülekező.  A buszvezető, Pallagi Lajos nagyon kedves, készséges volt. A napi program és időpontok részletes egyeztetése után megkezdődött az utazás.

10 órakor a cseppkőbarlang Vörös-tói bejáratánál kezdődött a másfél órás középtúra. Ez a szakasz az aggteleki vonalnál kevésbé látogatott. Gyönyörű formákat, alakzatokat alkotó cseppköveket láthattunk. A diákok fegyelmezetten viselkedtek a túra során. Különösen nagy hatással volt rájuk a színházteremben felhangzó zene hallgatása és a „Csillagvizsgáló” nevű cseppkő látványa. A túra végpontja a jósvafői kijáratnál volt, ahol a buszunk várt minket, és letehettük a meleg ruhákat.

A diákok rövid pihenője és szendvics ebédje után kisebb sétát tettünk a jósvafői tó körül. Itt láthattak érdekes növényeket, gombákat, de ebihalat és vízisiklót is. Ezt követően a busz átvitt minket Aggtelekre, ahol a tanulók szabadon sétálhattak a bazársoron, labdázhattak, játszóterezhettek, azt követően felmentünk a kilátóra is.

A kirándulás oldottan, jó hangulatban zajlott. A diákok és kísérőik fáradtan, de élményekben gazdagodva és a természetről további tudásanyagot gyűjtve elégedetten tértek haza.